مطالعه و بررسی چالش های پیشرو در پیشرانه های پلاسما الکتریکی |
کد مقاله : 1197-FDC (R2) |
نویسندگان |
آرزو فخرآل علی *1، محمدحسین فخرآل علی2، شهاب الدین خوارزمی2 1دانشجو 2استادیار دانشکده مهندسی مکانیک ،دانشگاه سمنان |
چکیده مقاله |
در این مقاله به طور مختصر به بررسی انواع پیشرانه های الکتریکی پلاسما جت میپردازیم که به سه دسته نیروی محرکه الکتروترمال، الکترواستاتیک و الکترومغناطیسی تقسیم میشود.سپس دلایل محبوبیت این موتوردر بین محققان را بیان میکنیم، سپس چالش های پیش رو در رابطه با ارتقا موتورهای الکتریکی پلاسما جت نویز و لرزش محرک های پلاسما بیان کرده که این چالش میتواند با استفاده از نیروی محرکه یونی که تا حد زیادی برطرف گردد،همچنین چالش دیگرتجمع یخ به هنگام پرواز پهپاد ها در مناطق سرد است که با استفاده از محرک های پلاسمای تخلیه سد دی الکتریک کاسته میشود.در این پژوهش راه حلی جهت رسیدن به توان مورد نیاز پیشرانش در جهت پرواز در ارتفاعات بالای 50 کیلومترارائه میشود این توان مورد نیازبا استفاده از کمپرسور مگنتو پلاسما که میتوان توان پیشرانش را افزایش دهد تامین میشود،همچنین راه حلی جهت افزایش طول عمر موتور برای پرواز در ارتفاعات کم که با استفاده از پیشرانه الکتریکی تنفس اتمسفرارایه می شود. هدف از این مقاله شرح چند چالش و معرفی چند فناوری در جهت بهبود این مشکلات میباشد.لذا هدف از این پژوهش بررسی چالش ها در استفاده از موتور پلاسما جت وبیان برتری های آن در مقایسه باموتور احتراقی وبهبود مشکلات احتمال آن است [۶]. |
کلیدواژه ها |
فناوری نیروی محرکه یونی، محرک های پلاسما تخلیه سد دی الکتریک ، کمپرسور مگنتو پلاسما،پیشرانه الکتریکی تنفس اتمسفر |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |